خبر خبر

در نشست مديريت بر نقدينگي و هزينه هاي شرکت فرودگاه ها تاکيد شد
مديريت نقدينگي نيمسال اول 99 فرودگاه ها با وجود کاهش 80 درصدي درآمد
معاون توسعه مديريت و منابع شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران در ويديوکنفرانس مديريت بر نقدينگي و هزينه هاي شرکت تاکيد کرد که با وجود کاهش 80 درصدي درآمد شرکت به دليل بحران کرونا، با تلاش هاي انجام شده در وصول بخشي از مطالبات سال گذشته توانسته ايم نقدينگي نيمسال اول 99 فرودگاه ها را براي تامين هزينه هاي جاري و پرسنلي مديريت کنيم.

به گزارش روابط عمومي شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران، علي شورميج در اين ويديوکنفرانس که 29 ارديبهشت با حضور معاونان مديرعامل و جمعي از مديران کل ستادي و نيز مديران کل فرودگاه هاي کشور با هدف مديريت بر نقدينگي و هزينه هاي شرکت و بيان ديدگاه ها و مشکلات پيش رو در شرايط کنوني در فرودگاه ها برگزار شد، عنوان کرد: خوشبختانه مديران فرودگاه ها با وجود بروز مشکلات و محدوديت هاي ناشي از بحران کرونا توانسته اند شرايط را مديريت کنند و شاهد برقراري پروازها و اقدامات موثر در حوزه هاي مختلف هستيم.
وي با تاکيد بر صرفه جويي در هزينه هاي شرکت و راه‌هاي برون رفت از اين مشکل گفت: موضوع پرداخت اضافه کاري کارکنان فرودگاهها بازنگري و نتيجه آن اعلام خواهد شد.
معاون توسعه مديريت و منابع شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران با اشاره به کاهش 80 درصدي درآمد شرکت به دليل کاهش محسوس پروازها گفت: با تلاش هاي انجام شده و وصول بخشي از مطالبات جاري فرودگاه ها تا پايان نيمه نخست 99 مديريت و تامين خواهد شد.
همچنين در اين نشست که با هدف بررسي مشکلات و دغدغه هاي مديران فرودگاه ها برگزار شد، معاونان مديرعامل شرکت به بخشي از پرسش ها و ابهام هاي موجود پاسخ گفتند.
محمد اميراني، معاون عمليات هوانوردي به بيان توضيحاتي درباره محدود شدن ساعت کار 30 فرودگاه با پروازهاي محدود پرداخت و عنوان کرد: هدف از بازبيني و منطقي سازي ساعت کار اين فرودگاه ها به دليل صرفه جويي در انرژي و جبران کمبود نيروي انساني بوده است. در عين حال مديران فرودگاه ها بايد به گونه اي برنامه ريزي کنند که نيروي انساني شاغل در اين فرودگاه ها ساعت هاي موظف را پر کنند و در ساعاتي که فرودگاه پرواز ندارد از حداقل نيرو استفاده شود.
وي همچنين گفت: مي توان از ظرفيت فرودگاه ها براي توسعه هوانوردي عمومي استفاده کرد و در اين راستا بايد مديران فرودگاه ها بر اساس شرايط و ظرفيت هاي موجود اقدامات لازم را انجام دهند.
مصطفي صفايي، معاون عمليات فرودگاهي نيز در سخناني به بيان توضيحاتي درباره اعتبار بهسازي فرودگاه ها پرداخت و از مديران فرودگاه ها خواست با توجه به تامين اعتبار پروژه هاي اولويت دار صورت وضعيت ها را هرچه سريع تر ارسال کنند.
حميدرضا سيدي، معاون برنامه ريزي، نظارت و امور اقتصادي نيز در سخناني با تاکيد بر کاهش محسوس درآمد شرکت در سال 99 از مديران فرودگاه ها درخواست کرد که صرفه جويي اقتصادي را سرلوحه برنامه هاي خود قرار دهند.
وي همچنين گفت: اگر اخلالي در تامين ايمني پروازها ايجاد نشود، مي توان بخشي از اراضي فرودگاهي را تغيير کاربري داد.
اصلاح ساختار فرودگاه ها بر اساس شاخص هاي 16 گانه
در اين جلسه همچنين احمد مظفر، مديرکل منابع انساني و تشکيلات در سخناني از ابلاغ اصلاحيه ساختار فرودگاه ها بر اساس شاخص هاي 16 گانه خبر داد و گفت: طرح ساختار پيشنهادي آماده شده و بر اساس پست هاي موجود در فرودگاه ها در چهار طبقه آماده شده است.
مظفر همچنين به اجراي 50 درصد دوره هاي آموزشي سال 99 به صورت مجازي اشاره کرد و گفت: اين طرح به دليل شيوع ويروس کرونا عملياتي مي شود و درحال تدوين تقويم آموزشي هستيم.
وي همچنين به برگزاري آزمون استخدامي در شهريور امسال و تامين بخشي از نيروي انساني مورد نياز شرکت اشاره کرد و افزود: مجوز استفاده از 50 نيروي امريه را دريافت کرده ايم. همچنين از مهر 99 پذيرش دانشجو در دانشکده صنعت هواپیمایی بر اساس اعلام نياز صنعت خواهد شد.
مديرکل منابع انساني، تشکيلات و آموزش همچنين از برنامه ريزي براي اجراي طرح فرهنگ سازماني شرکت خبر داد. 
وي همچنين به بيان توضيحاتي درباره طرح هاي تربيت مديران (اينگام)، کانون ارزيابي و ساماندهي کارکنان حجمي پرداخت.
در اين نشست همچنين مجيد عروجي، ذيحساب و مديرکل امورمالي و درآمد در سخناني از مديران فرودگاه ها درخواست کرد که اسناد و صورت وضعيت فرودگاه را براي تسويه حساب نهايي و اجراي تکليف قانوني هرچه سريع تر ارسال کنند.
عروجي همچنين بر ضرورت راه اندازي هرچه سريع تر سامانه حواله الکترونيک در تمام فرودگاه ها تاکيد کرد و از مديران فرودگاه ها درخواست کرد که مستندسازي هاي مربوط به مناقصات را با دقت و به درستي انجام دهند و پيگير وصول مطالبات از اماکن و شرکت هاي هواپيمايي باشند.

در اين نشست مجتبي رنجبر، سرپرست اداره کل تدارکات و تامين تجهيزات در سخناني از مديران فرودگاهها درخواست کرد که بازنگري در سامانه انبارهاي فرودگاه ها داشته و از فرم هاي جديد الکترونيکي در فرايند درخواست کالا و خدمات استفاده نمايند.

وي ضمن اشاره به استفاده از سامانه ستاد ايران براي خريدهاي جزء و متوسط و مناقصات تاکيد کرد که مشخصات فني کامل کالا در سامانه درج شود.
رنجبر همچنين تسريع در تحويل تجهيزات خريداري شده در سال گذشته که متعلق به فرودگاه ها بوده را خواستار شد.

 

-------------------------------------
نظرات

اخبار مرتبط اخبار مرتبط